Team > Prof. Dr. Tim Ströbel


Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Professur für Marketing & Sportmanagement
Berufliche Erfahrung
2020 - heute | Professur für Marketing & Sportmanagement an der Universität Bayreuth |
2016 - 2019 | Universitätsdozentur für Sportmanagement und Sportökonomie an der Universität Bern, Schweiz |
2014 - 2015 | Glidden Professor am College of Business und Department of Sports Administration der Ohio University, USA |
2010 | Forschungsaufenthalt am Marketing Department der Université Laval, Québec City, Kanada |
2005 - 2014 | Akademischer Rat / Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Lehrstuhl für Dienstleistungsmanagement der Universität Bayreuth |
Akademische Ausbildung
2017 | Habilitation im Fachbereich Wirtschaftswissenschaften an der Universität Bayreuth (Thema: Innovative Marken- und Sponsoringstrategien im Dienstleistungsmanagement) |
2011 | Promotion zum Dr. rer. pol. (Thema: Die Einflussfaktoren der Markenbewertung im Sport – Eine empirische Analyse der Zusammenhänge bei Klubmarken; Gesamturteil: summa cum laude) |
2005 | Diplom-Sportökonomie (Diplomarbeit: Wertschöpfungsmodelle im Strategischen Management – Eine empirische Analyse zur Anwendbarkeit auf Sportorganisationen) |
Rufe
2019 | Ruf auf die Professur für Marketing & Sportmanagement an der Universität Bayreuth (angenommen) |
Auszeichnungen
2015 | Glidden Professorship der Ohio University |
2014 | Fulbright Scholarship Program |
2013 | Zertifikat Hochschullehre im Rahmen des Programms ProfiLehre an den bayerischen Universitäten |
2011 | New Researcher Award der European Association for Sport Management (2. Platz) |
Mitgliedschaften
- European Association for Sport Management
- Arbeitskreis Sportökonomie e.V.
- Alumniverein Sportökonomie Uni Bayreuth e.V.
- Verband für Sportökonomie und Sportmanagement in Deutschland e.V.
- Deutscher Skilehrerverband e.V.
Wissenschaftliche Funktionen
Sonderhefte
- Sport, Business and Management: An International Journal 2021, Special Issue, 11(1): Digital transformation in sport: The disruptive potential of digitalization for sport management research
- European Sport Management Quarterly 2020, Special Issue, 20(1): Exploring new routes within brand research in sport management
Editorial Board
- International Journal of Sport Management
Reviewer
- Academy of Marketing Science Annual Conference
- Arbeitskreis Sportökonomie
- European Sport Management Quarterly
- International Journal of Sport Management
- International Journal of Sports Marketing and Sponsorship
- Journal of Business Research
- Journal of Strategic Marketing
- Psychology & Marketing
- Sport, Business and Management: An International Journal
- Sport Management Review
- Sport Marketing Quarterly
- The European Sport Management Conference (EASM)
- transfer – Werbeforschung & Praxis
Gremien
- Leitungsgremium Institut für Sportwissenschaft der Universität Bayreuth
- Institut für Entrepreneurship & Innovation
- Campus Additive Innovationen der Universität Bayreuth
- Area Editor (Sport Marketing) EASM Sport Management Library
- Review Track Chair European Sport Management Conference der European Association for Sport Management
- Scientific & Local Organizing Committee 25th European Association for Sport Management Conference 2017
- Wissenschaftliches Komitee zur Jahrestagung 2014 des Arbeitskreises Sportökonomie e.V.
Wissenstransfer/Interviews
- Bitoun, B. (2018, 30. April). Wie Bern vom YB-Erfolg profitiert. Berner Zeitung.
Zugriff unter https://www.bernerzeitung.ch/region/bern/wie-bern-vom-yberfolg-
profitiert/story/17263969. - Bitoun, B. (2018, 30. April). Die Pflege der Marke ist wichtiger als ein Titel. Berner Zeitung. Zugriff unter https://www.bernerzeitung.ch/region/bern/die-pflege-der-
marke-ist-wichtiger-als-ein-titel/story/22829375. - Rehmann, R. (2016, Mai/Juni). Leuchten ohne Strahlkraft – Bis zum nächsten
Urknall beim FC Luzern. ZWÖLF – Fussball-Geschichten aus der Schweiz, 54,
S. 14-21. - Schweizerische Depeschenagentur – sda (2016, 6. Mai). Sportfinanzierung – Spitzensport in der Schweiz bleibt eine finanzielle Gratwanderung. Neue Zürcher Zeitung. Zugriff unter https://www.nzz.ch/wirtschaft/unternehmen/spitzensport-in-
der-schweiz-eine-finanzielle-gratwanderung-ld.18293. - Intelmann, P. (2015, 27. August). Pokern im Millionen-Spiel. Lübecker Nachrichten. Zugriff unter http://www.ln-online.de/Nachrichten/Seite-Drei/Pokern-im-Millionen-
Spiel. - Le Miere, J. (2014, 24. Oktober). Real Madrid vs. Barcelona 2014: Rivalry Preview, Kickoff Time, TV Channel – Duopoly Good For La Liga? International Business
Times. Zugriff unter http://www.ibtimes.com/real-madrid-vs-barcelona-2014-rivalry-preview-kickoff-time-tv-channel-duopoly-good-la-liga-1712663. - Intelmann, P. (2013, 2. September). Der 100-Millionen-Mann – Geld soll Tore schießen: Für eine Rekordsumme wechselt der britische Fußballer Gareth Bale zu Real Madrid. Lübecker Nachrichten. Zugriff unter http://www.ln-online.de/
Nachrichten/Seite-Drei/Der-100-Millionen-Mann. - o.V. (2013, 10. April). Sponsoring - Fluch und Segen auf allen Wegen. Frankenpost. Zugriff unter https://www.frankenpost.de/region/oberfranken/laenderspiegel/Sponsoring-Fluch-und-Segen-auf-allen-Wegen;art2388,2486378.
- Schwickerath, B. (2013, 6. April). Man muss die Fans einbinden. Westdeutsche Zeitung. Zugriff unter http://www.wz.de/lokales/duesseldorf/namensrechte-fuer-stadien-man-muss-die-fans-einbinden-1.1284775.
- Spannagel, L. (2012, 19. Dezember). Stell' Dir vor, es ist Weltmeisterschaft und
keiner will hin. Der Tagesspiegel. Zugriff unter http://www.tagesspiegel.de/sport/
kleine-grossereignisse-stell-dir-vor-es-ist-weltmeisterschaft-und-keiner-will-hin/6651456.html. - o.V. (2010, 5./6. Juni). Werbestrategen schießen aus dem Hinterhalt – Firmen
setzen beim Marketing auf die Fußball-WM. Nordbayerischer Kurier.

Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Professur für Marketing & Sportmanagement
Inhaltlich steht die Professur zentral für zwei Forschungsbereiche: Markenaufbau und Markenführung sowie Digitale Transformation im Marketing. In diesen beiden Forschungsbereichen werden interdiziplinäre Fragestellungen in den Fachrichtungen Marketing, Sportmanagement und Medienmanagement bearbeitet.

Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Professur für Marketing & Sportmanagement
Publikationen
2021
Ströbel, Tim; Stieler, Maximilian; Stegmann, Pascal
Guest Editorial: Digital transformation in sport : the disruptive potential of digitalization f ...
In: Sport, Business and Management Bd. 11 (2021) Heft 1. - S. 1-9
doi:10.1108/SBM-03-2021-124 ...
2020
Stegmann, Pascal; Nagel, Siegfried; Buser, Markus; Schönberner, Jan; Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert
Co-creation of value in digital interactions : A netnographic analysis of a sport clubs' social ...
2020
28th European Association for Sport Management Conference (EASM), Online Conference
Ströbel, Tim; Doenicke, Johannes
Brand management : Traditional brand concepts and brand value creation
In: SMAB Relevant Management Insights Bd. 1 (2020) Heft 13. - S. 1-4
https://www.sma-bayreuth.de/publishing/relevant-ma ...
Ströbel, Tim; Ridpath, Bradley David; Woratschek, Herbert; O'Reilly, Norm; Buser, Markus; Pfahl, Michael
Co-Branding Through an International Double Degree Program : A Single Case Study in Sport Manag ...
In: Sport Management Education Journal (2020)
doi:10.1123/smej.2019-0047 ...
Ströbel, Tim; Durchholz, Christian; Maier, Christopher
Die Dienstleistungsbranche im Wandel : Netzwerkorientierung und Digitalisierung in ausgewählten ...
Perspektiven des Dienstleistungsmanagements : Aus Sicht von Forschung und Praxis
Wiesbaden : Springer Gabler, 2020. - S. 17-31
doi:10.1007/978-3-658-28672-9_2 ...
2020
Digital transformation in sport : The disruptive potential of digitalization for sport manageme ...
Hrsg.: Ströbel, Tim; Stieler, Maximilian; Stegmann, Pascal
Sport, Business and Management
2020
2020
Exploring new routes within brand research in sport management
Hrsg.: Ströbel, Tim; Germelmann, Claas Christian
European Sport Management Quarterly
2020
Ströbel, Tim; Germelmann, Claas Christian
Exploring new routes within brand research in sport management : directions and methodological ...
In: European Sport Management Quarterly Bd. 20 (2020) Heft 1. - S. 1-9
doi:10.1080/16184742.2019.1706603 ...
Moesch, Christian; Marklowski, Tim; Ströbel, Tim
Funktionalität oder Nachhaltigkeit? : Eine Bestandsaufnahme im Schweizer Bergsportmarkt
In: Marketing Review St. Gallen Bd. 37 (2020) Heft 4. - S. 72-78
Griebel, Lars; Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert
Integrative Branding - Brand Management in The Light of Value Co-Creation
In: SMAB Relevant Management Insights Bd. 1 (2020) Heft 22. - S. 1-5
https://www.sma-bayreuth.de/publishing/relevant-ma ...
Stegmann, Pascal; Scheitlin, Yannick; Ströbel, Tim
Interaktionspotenziale im Rahmen der Marketingkommunikation auf sozialen Netzwerkplattformen am ...
In: transfer : Zeitschrift für Kommunikation und Markenmanagement Bd. 66 (2020) Heft 01. - S. 12-19
Woratschek, Herbert; Kaiser, Mario; Durchholz, Christian; Ströbel, Tim
Preisaufschläge für die sportliche Relevanz
In: German Journal of Exercise and Sport Research Bd. 50 (2020) Heft 3. - S. 406-416
doi:10.1007/s12662-020-00661-y ...
Woratschek, Herbert; Horbel, Chris; Popp, Bastian; Ströbel, Tim
Service Quality-Value Framework
In: SMAB Relevant Management Insights Bd. 1 (2020) Heft 11. - S. 1-5
https://www.sma-bayreuth.de/publishing/relevant-ma ...
2019
Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert
Sportmarken - Von traditionellen Ansätzen der Markenführung hin zum vernetzten Branding
Angewandte Sportökonomie des 21. Jahrhunderts
Wiesbaden : Springer Gabler, 2019. - S. 27-50
doi:10.1007/978-3-658-26968-5_2 ...
Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert; Durchholz, Christian
Clothes Make the Fan : the Effect of Team Merchandise Usage on Team Identification, Fan Satisfa ...
In: Journal of Global Sport Management (2019)
doi:10.1080/24704067.2018.1531354 ...
Kaiser, Mario; Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert; Durchholz, Christian
How well do you know your spectators? : A study on spectator segmentation based on preference a ...
In: European Sport Management Quarterly Bd. 19 (2019) Heft 2. - S. 178-200
doi:10.1080/16184742.2018.1499790 ...
Lang, Grazia; Ströbel, Tim; Nagel, Siegfried
Professionalization forms in mixed sport industries : is it time to rethink the stereotypes of ...
In: Managing Sport and Leisure Bd. 24 (2019) Heft 4. - S. 208-225
doi:10.1080/23750472.2019.1611470 ...
Buser, Markus; Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert
Sport Sponsorship as Platform for Engagement
Sportsindustrien og dens omverden : ledelse og kommercialisering i sport
Copenhagen : Reitzels Publishers, 2019
Schönberner, Jan; Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert
Sport Sponsorship Objectives
Sportsindustrien og dens omverden : ledelse og kommercialisering i sport
Copenhagen : Reitzels Publishers, 2019
2018
O'Reilly, Norm; Ströbel, Tim; Pfahl, Michael; Kahler, Jim
An empirical exploration of sponsorship sales in North American professional sport : Is it time ...
In: Sport, Business and Management Bd. 8 (2018) Heft 1. - S. 15-34
doi:10.1108/SBM-07-2016-0035 ...
Woratschek, Herbert; Schafmeister, Guido; Ströbel, Tim
Export of national sport leagues
Routledge Handbook of International Sport Business
Abingdon, Oxon : Routledge, 2018. - S. 3-14 . - (Routledge International Handbooks)
Ströbel, Tim; Maier, Christopher; Woratschek, Herbert
How to reduce turnover intention in team sports? : Effect of organizational support on turnover ...
In: Sport, Business and Management Bd. 8 (2018) Heft 2. - S. 98-117
doi:10.1108/SBM-05-2017-0032 ...
Ströbel, Tim; Moesch, Christian; Buser, Sarina
Inszenierung von Erlebnissen im touristischen Wettbewerb : Eine Fallstudie am Beispiel des Eige ...
(Regional-)Entwicklung des Sports
Schorndorf : Hofmann, 2018. - S. 193-206
Ströbel, Tim; Hüttermann, Marcel; Hannich, Frank; Nagel, Siegfried
Die Inszenierung von Markenerlebnissen im Sport : Eine Fallstudienanalyse der Vereinsmarke FC S ...
In: Marketing Review St. Gallen Bd. 35 (2018) Heft 5. - S. 82-89
Moesch, Christian; Ströbel, Tim; Preite, Marco
Tu Gutes und sprich darüber : Beurteilung von CSR-Aktivitäten professioneller Fussballclubs in ...
In: Transfer, Werbeforschung & Praxis Bd. 64 (2018) Heft 2. - S. 54-63
Lang, G.; Ströbel, Tim; Nagel, Siegfried
Vom Sportverein zur Aktiengesellschaft : Ist die Rechtsform massgeblich für professionalisierte ...
2018
10. Jahrestagung der sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz (SGS), Magglingen
2017
Lang, G.; Ströbel, Tim; Nagel, Siegfried
From sport club to stock company : Does legal form matter for professionalised management in sp ...
2017
25th European Association for Sport Management Conference (EASM), Bern, Switzerland
Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert; Winterstein, Tom
Have You Thought About The Club's Image? : The Role Of Sport Club Image For Sponsoring Goals
2017
European Association for Sport Management Conference(EASM), Bern, Switzerland
Kaiser, Mario; Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert
How to Avoid Fan Protests Against Ticket Prices : an Empirical Analysis in German Basketball
2017
2nd World Association for Sport Management Conference (WASM), Kaunas, Lithuania
2017
The 25th EASM Conference, 5–8 September 2017, Bern and Magglingen, Switzerland : Challenges and ...
Hrsg.: Ströbel, Tim; Breitbarth, Tim; Kempf, Hippolyt; Germelmann, Claas Christian; Nagel, Siegfried
Bern : University of Bern, 2017
doi:10.7892/boris.105238 ...
Woratschek, Herbert; Durchholz, Christian; Maier, Christopher; Ströbel, Tim
Innovations in Sport Management : The Role of Motivations and Value Co-Creation at Public Viewi ...
In: Event Management Bd. 21 (2017) Heft 1. - S. 1-12
Ströbel, Tim; Moesch, C.; Buser, S.
Inszenierung von Erlebnissen im touristischen Wettbewerb : Eine Fallstudie am Beispiel des Eige ...
2017
21. Jahrestagung des Arbeitskreises Sportökonomie e.V., Düsseldorf
Ströbel, Tim
Rezension von: Riedmann-Streitz, Christine: Gibt es noch Marken in der Zukunft? : Hybrid Brands - Eine Zukunft ...
In: Transfer, Werbeforschung & Praxis Bd. 63 (2017) . - S. 81
2016
Kaiser, Mario; Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert
Preference Analysis and Willingness-to-Pay for Sport Tickets : a Choice-Based Conjoint Analysis ...
2016
24th Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Warsaw, Polen
Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert; Maier, Christopher
The Development of a Value-Based Performance Measurement System for Sport Leagues : the Case of ...
2016
24th Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Warsaw, Polen
Maier, Christopher; Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim; Popp, Bastian
Is it really all about money? : A study on incentives in elite team sports
In: European Sport Management Quarterly Bd. 16 (2016) Heft 5. - S. 592-612
doi:10.1080/16184742.2016.1188841 ...
2015
Maier, Christopher; Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim
Antecedents of Performance : the Role of Incentives and Job Satisfaction in Professional Team S ...
2015
23rd European Association of Sport Management Conference, Dublin, Ireland
Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert; O'Reilly, Norm; Durchholz, Christian
Fan Identification and Fan Loyalty: The Role of Merchandising Consumption Behaviour – A Compara ...
2015
23rd European Association of Sport Management Conference, Dublin, Ireland
O'Reilly, Norm; Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert; Nadeau, John
Investigating the Importance of Place Image Dimensions on Travel Intentions in the Context of t ...
2015
23rd Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Dublin, Ireland
Ströbel, Tim; Pfahl, Michael; O'Reilly, Norm; Ridpath, David Bradley; Woratschek, Herbert
International Co-Branding as Strategic Advantage of Sport Business Programs : A Case Study of O ...
2015
5th Conference of the Alliance for Sport Business (ASB), Ohio, USA
Woratschek, Herbert; Horbel, Chris; Popp, Bastian; Ströbel, Tim
Service-Quality-Value-Framework : Eine Integration von zentralen Forschungsansätzen im Dienstle ...
Bartsch, Silke ; Blümelhuber, Christian (Hrsg.): Always Ahead im Marketing : Offensiv, digital, strategisch
Wiesbaden : Springer, 2015. - S. 99-116
doi:10.1007/978-3-658-09030-2 ...
2014
Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim; Maier, Christopher; Durchholz, Christian
Wertschöpfungsorientiertes Qualitätsmanagement einer Sportliga
Lames, Martin ; Kolbinger, O. ; Siegle, M. ; Link, D. (Hrsg.): Fußball in Forschung und Lehre
Hamburg : Feldhaus, 2014. - S. 212-218 . - (Schriften der Deutschen Vereinigung für Sportwissenschaft; 240)
http://www.dlm.uni-bayreuth.de/de/Downloads_Publik ...
Maier, Christopher; Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim
Monetary incentives : explaining the motivational effects of individual bonuses and team bonuse ...
Bayreuth , 2014
22nd Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Coventry, UK
Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim; Maier, Christopher
Value-based quality controlling of a sport league
Bayreuth , 2014
22nd Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Coventry, UK
Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim
Eignung von Markenbewertungsansätzen im Sport
Preuß, Holger ; Huber, Frank ; Schunk, Holger ; Könecke, Thomas (Hrsg.): Marken und Sport : Aktuelle Aspekte der Markenführung im Sport und mit Sport
Wiesbaden : Springer Gabler, 2014. - S. 433-446
doi:10.1007/978-3-8349-3695-0_21 ...
Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim; Maier, Christopher
Qualitätsmanagement einer Sportliga - Messung der Qualität am Beispiel der B-Juniorinnen-Bundes ...
2014
18. Jahrestagung des Arbeitskreis Sportökonomie, Bayreuth
Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim; Durchholz, Christian
Sportsponsoring und Co-Branding - innovative Markenstrategien zur Bildung von Allianzen
Preuß, Holger ; Huber, Frank ; Schunk, Holger ; Könecke, Thomas (Hrsg.): Marken und Sport : Aktuelle Aspekte der Markenführung im Sport und mit Sport
Wiesbaden : Springer Gabler, 2014. - S. 107-123
doi:10.1007/978-3-8349-3695-0_6 ...
Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim
Are public viewing events value networks?
2014
Guest Lecture at Ohio University, Center for Sports Administration, Athens, USA
Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim; Durchholz, Christian
Merchandising im Sport
2014
AG-Sitzung der Beko Basketball Bundesliga (Beko BBL), Bonn, Deutschland
2013
Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim; Maier, Christopher
Qualitätsmanagement einer Sportliga
2013
24. Jahrestagung der dvs-Kommission Fußball, Weiler/Allgäu, Deutschland
Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim; Durchholz, Christian
Merchandising: Boost for Fan Identification and Fan Loyalty? - An Empirical Analysis of Profess ...
2013
21st Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Istanbul, Turkey
Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert
Bewertung von Sportmarken - Eine empirische Analyse des Zusammenhangs von Markenstärke und Mark ...
2013
17. Jahrestagung des Arbeitskreises Sportökonomie, München
Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert
Brand Equity Models in the Spotlight of Sportbusiness
Södermann, Sten ; Dolles, H. (Hrsg.): Handbook of Research on Sport and Business
Cheltenham : Edward Elgar, 2013
2012
Ströbel, Tim
Sport Brand Equity : Current Status Quo and Future Relevance
2012
Guest Lecture at the Sport Business School Finland, Vierumäki, Finland
Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert; Germelmann, Claas Christian; Geserer, Jan
Academic Sport Management Programmes as Brands?! - An Empirical Analysis of the "Sport, Busines ...
2012
20th Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Aalborg, Denmark
2012
Ströbel, Tim
Die Einflussfaktoren der Markenbewertung im Sport - Eine empirische Analyse der Zusammenhänge b ...
Wiesbaden : Gabler, 2012. - XX, 210 S. . - (Marken- und Produktmanagement)
doi:10.1007/978-3-8349-3581-6 ...
2011
Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert
Evaluation of Sport Brands - An Empirical Analysis of the Interplay between Brand Strength and ...
2011
19th Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Madrid, Spain
2010
Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim
Markenbewertung im Sport
2010
7. Deutscher Sportökonomie-Kongress, Köln, Deutschland
Preuß, Holger; Ströbel, Tim
Innovative Place Branding during Olympic Games - Case Studies from Turin 2006, Beijing 2008 and ...
2010
18th Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Prag, Czech Republic
Ströbel, Tim
Markenmanagement im Sport : Zusammenhang zwischen Markenwert und Markenstärke
2010
Gastvorlesung an der Universität Mainz, Mainz, Germany
Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim; Durchholz, Christian
Co-branding - Ein neuer Weg zur Erfüllung zusätzlicher Motivationen von Sportkonsumenten
2010
14. Jahrestagung des Arbeitskreis Sportökonomie, Saarbrücken
Ströbel, Tim
Measuring brand equity and brand strength : an innovative approach in sport management
2010
3. Nachwuchsworkshop des Arbeitskreises Sportökonomie, Saarbrücken, Deutschland
Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim; Durchholz, Christian
Das 3-Säulen-Konzept der Bayreuther Sportökonomie
In: Spektrum : Sonderheft 25 Jahre Sportökonomie Bd. 2010 (2010) . - S. 3-5
2009
Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert
Sport Brand Equity - Witchcraft or Sound Practices?
2009
17th Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Amsterdam, The Netherlands
Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim
Sport Marketing News Around the World: Germany
In: Sport Marketing Quarterly Bd. 18 (2009) Heft 2. - S. 118-119
http://web.a.ebscohost.com/ehost/detail/detail?vid ...
2008
Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim
Brand equity models in sports : rainsing the bar for an adequate methodological approach
2008
14th Conference of the Sport Management Association of Australia and New Zealand (SMANZ), Perth, Australia
Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim; Kunz, Reinhard
Co-branding in the spotlight of sport and media : a case study analysis of Schalke 04 TV
2008
16th Conference of the Eurpean Association for Sport Management (EASM), Heidelberg, Germany
Woratschek, Herbert; Durchholz, Christian; Ströbel, Tim; Schafmeister, Guido
Current situation of the academic German sport management education and the future concept of B ...
2008
16th Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Heidelberg, Germany
Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim; Kunz, Reinhard
Co-branding in the Spotlight of Sport and Media
2008
Challenges Facing Football in the 21st Century, Bern, Switzerland
Woratschek, Herbert; Kunz, Reinhard; Ströbel, Tim
Co-Branding zwischen Sport und Medien - Eine Analyse des Fallbeispiels Schalke 04 TV
Bruhn, Manfred ; Stauss, Bernd (Hrsg.): Dienstleistungsmarken : Forum Dienstleistungsmanagement
Wiesbaden : Gabler, 2008. - S. 139-161 . - (Wissenschaft & Praxis)
doi:10.1007/978-3-8349-9663-3_7 ...
Woratschek, Herbert; Kunz, Reinhard; Ströbel, Tim
Sportmedien Marketing - Rahmenbedingungen und Geschäftsmodelle für Fernsehen und Internet TV
Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian (Hrsg.): Medien im Marketing - Optionen der Unternehmenskommunikation
Wiesbaden : Gabler, 2008. - S. 529-547
http://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2F978 ...
2007
Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim
Brand creation of professional sport organisations : the truth about the implementation of bran ...
2007
13th Conference of the Sport Management Association of Australia and New Zealand (SMANZ), Auckland, New Zealand
Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim
An analysis of brand creation of sport organisations
2007
15th Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Torino, Italy
Woratschek, Herbert; Kunz, Reinhard; Ströbel, Tim
A Brand Alliance in the Spotlight of Sport and the New Media - Where's the beef?
In: Sport Marketing Europe (2007) Heft 3. - S. 26-31
http://www.dlm.uni-bayreuth.de/de/Downloads_Publik ...
Woratschek, Herbert; Schafmeister, Guido; Ströbel, Tim
Sind neue Perspektiven zur Modellierung der Wertschöpfung in Sportorganisationen notwendig?
Klein, Marie-Luise ; Kurscheidt, M. (Hrsg.): Neue Perspektiven ökonomischer Sportforschung
Schorndorf : Hofmann, 2007. - S. 99-116 . - (Sportökonomie; 9)
http://www.dlm.uni-bayreuth.de/de/Downloads_Publik ...
2006
Schafmeister, Guido; Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim
Are new perspectives for modelling value creation processes in sport organisations necessary?
2006
8th Conference of International Association of Sport Economics (IASE), Bochum, Germany
Woratschek, Herbert; Schafmeister, Guido; Ströbel, Tim
A new paradigm for sport management in the German Football Market
Desbordes, Michel (Hrsg.): Marketing and Football: An international perspective
Amsterdam : Elsevier, 2006. - S. 163-185
http://www.dlm.uni-bayreuth.de/de/Downloads_Publik ...

Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Professur für Marketing & Sportmanagement
Prof. Dr. Tim Ströbel
Inhaber der Professur
E-Mail: tim.stroebel@uni-bayreuth.de
Telefon: +49 (0)921 55-5808
Fax: +49 (0)921 55-3496
Gebäude: Sport Raum 1.35
Sprechstunde: Mittwoch von 10.00-12.00 Uhr und nach Vereinbarung