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Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät

Professur für Marketing & Sportmanagement – Professor Dr. Tim Ströbel

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Stroebel2 Prof. Dr. Tim Ströbel
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Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Professur für Marketing & Sportmanagement


Berufliche Erfahrung

2020 - heuteProfessur für Marketing & Sportmanagement an der
Universität Bayreuth
2016 - 2019Universitätsdozentur für Sportmanagement und Sportökonomie an der Universität Bern, Schweiz
2014 - 2015Glidden Professor am College of Business und Department of Sports Administration der Ohio University, USA
2010Forschungsaufenthalt am Marketing Department der Université Laval, Québec City, Kanada
2005 - 2014Akademischer Rat / Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Lehrstuhl für Dienstleistungsmanagement der Universität Bayreuth


Akademische Ausbildung

2017Habilitation im Fachbereich Wirtschaftswissenschaften an der Universität Bayreuth (Thema: Innovative Marken- und Sponsoringstrategien im Dienstleistungsmanagement)
2011Promotion zum Dr. rer. pol. (Thema: Die Einflussfaktoren der Markenbewertung im Sport – Eine empirische Analyse der Zusammenhänge bei Klubmarken; Gesamturteil: summa cum laude)
2005Diplom-Sportökonomie (Diplomarbeit: Wertschöpfungsmodelle im Strategischen Management – Eine empirische Analyse zur Anwendbarkeit auf Sportorganisationen)


Rufe

2019Ruf auf die Professur für Marketing & Sportmanagement an der Universität Bayreuth (angenommen)

Auszeichnungen

2015Glidden Professorship der Ohio University
2014Fulbright Scholarship Program
2013 Zertifikat Hochschullehre im Rahmen des Programms ProfiLehre an den bayerischen Universitäten
2011New Researcher Award der European Association for Sport Management (2. Platz)

Mitgliedschaften

  • European Association for Sport Management
  • Arbeitskreis Sportökonomie e.V.
  • Alumniverein Sportökonomie Uni Bayreuth e.V.
  • Verband für Sportökonomie und Sportmanagement in Deutschland e.V.
  • Deutscher Skilehrerverband e.V.

Wissenschaftliche Funktionen
Sonderhefte

Editorial Board

  • International Journal of Sport Management

Reviewer

  •  European Sport Management Quarterly
  • International Journal of Sport Management
  • International Journal of Sports Marketing and Sponsorship
  • Journal of Business Research
  • Marketing Review St. Gallen
  • Sport, Business and Management: An International Journal
  • Sport Management Review
  • Sport Marketing Quarterly
  • Sportwissenschaft – German Journal of Exercise and Sport Research
  • transfer – Werbeforschung & Praxis
  • Academy of Marketing Science Annual Conference
  • Arbeitskreis Sportökonomie
  • The European Sport Management Conference (EASM)

Gremien

  • Area Editor (Sport Marketing) EASM Sport Management Library
  • Review Track Chair European Sport Management Conference der European Association for Sport Management
  • Scientific & Local Organizing Committee 25th European Association for Sport Management Conference 2017
  • Wissenschaftliches Komitee zur Jahrestagung 2014 des Arbeitskreises Sportökonomie e.V.

Wissenstransfer/Interviews

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Professur für Marketing & Sportmanagement


Inhaltlich steht die Professur zentral für zwei Forschungsbereiche:

(1) Markenaufbau und Markenführung

(2) Digitale Transformation

In diesen beiden Forschungsbereichen sollen interdiziplinäre Fragestellungen in den Fachrichtungen Marketing, Sportmanagement und Medien bearbeitet werden.

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Professur für Marketing & Sportmanagement


Publikationen

2020

Ströbel, Tim; Doenicke, Johannes
Brand management : Traditional brand concepts and brand value creation
In: SMAB Relevant Management Insights Bd. 1 (2020) Heft 13. - S. 1-4
https://www.sma-bayreuth.de/publishing/relevant-ma ...

Ströbel, Tim; Durchholz, Christian; Maier, Christopher
Die Dienstleistungsbranche im Wandel : Netzwerkorientierung und Digitalisierung in ausgewählten Dienstleistungsbranchen
In: Roth, Stefan ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian(Hrsg.): Perspektiven des Dienstleistungsmanagements : Aus Sicht von Forschung und Praxis - Wiesbaden: Springer Gabler, 2020. - S. 17-31
doi:10.1007/978-3-658-28672-9_2 ...

Digital transformation in sport : The disruptive potential of digitalization for sport management research
Hrsg.: Ströbel, Tim; Stieler, Maximilian; Stegmann, Pascal
Sport, Business and Management
2020

Exploring new routes within brand research in sport management
Hrsg.: Ströbel, Tim; Germelmann, Claas Christian
European Sport Management Quarterly
2020

Ströbel, Tim; Germelmann, Claas Christian
Exploring new routes within brand research in sport management : directions and methodological approaches
In: European Sport Management Quarterly Bd. 20 (2020) Heft 1. - S. 1-9
doi:10.1080/16184742.2019.1706603 ...

Stegmann, Pascal; Scheitlin, Yannick; Ströbel, Tim
Interaktionspotenziale im Rahmen der Marketingkommunikation auf sozialen Netzwerkplattformen am Beispiel eines Schweizer Fußballklubs
In: transfer : Zeitschrift für Kommunikation und Markenmanagement Bd. 66 (2020) Heft 01. - S. 12-19

Woratschek, Herbert; Horbel, Chris; Popp, Bastian; Ströbel, Tim
Service Quality-Value Framework
In: SMAB Relevant Management Insights Bd. 1 (2020) Heft 11. - S. 1-5
https://www.sma-bayreuth.de/publishing/relevant-ma ...

2019

Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert
Sportmarken - Von traditionellen Ansätzen der Markenführung hin zum vernetzten Branding
In: Nowak, Gerhard(Hrsg.): Angewandte Sportökonomie des 21. Jahrhunderts - Wiesbaden: Springer Gabler, 2019. - S. 27-50
doi:10.1007/978-3-658-26968-5_2 ...

Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert; Durchholz, Christian
Clothes Make the Fan : the Effect of Team Merchandise Usage on Team Identification, Fan Satisfaction and Team Loyalty
In: Journal of Global Sport Management (2019)
doi:10.1080/24704067.2018.1531354 ...

Kaiser, Mario; Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert; Durchholz, Christian
How well do you know your spectators? : A study on spectator segmentation based on preference analysis and willingness to pay for tickets
In: European Sport Management Quarterly Bd. 19 (2019) Heft 2. - S. 178-200
doi:10.1080/16184742.2018.1499790 ...

Lang, Grazia; Ströbel, Tim; Nagel, Siegfried
Professionalization forms in mixed sport industries : is it time to rethink the stereotypes of non-profit and for-profit sport organizations?
In: Managing Sport and Leisure Bd. 24 (2019) Heft 4. - S. 208-225
doi:10.1080/23750472.2019.1611470 ...

Buser, Markus; Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert
Sport Sponsoring as Platform for Engagement
In: Hehr, M. ; Cortsen, K.(Hrsg.): Sportsindustrien og dens omverden : ledelse og kommercialisering i sport - Copenhagen: Reitzels Publishers, 2019

Schönberner, Jan; Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert
Sport Sponsorship Objectives
In: Hehr, M. ; Cortsen, K.(Hrsg.): Sportsindustrien og dens omverden : ledelse og kommercialisering i sport - Copenhagen: Reitzels Publishers, 2019

2018

O'Reilly, Norm; Ströbel, Tim; Pfahl, Michael; Kahler, Jim
An empirical exploration of sponsorship sales in North American professional sport : Is it time to rethink our approach?
In: Sport, Business and Management Bd. 8 (2018) Heft 1. - S. 15-34
doi:10.1108/SBM-07-2016-0035 ...

Woratschek, Herbert; Schafmeister, Guido; Ströbel, Tim
Export of national sport leagues
In: Dodds, Mark ; Heisey, Kevin ; Ahonen, Aila(Hrsg.): Routledge Handbook of International Sport Business - Abingdon, Oxon: Routledge, 2018. - S. 3-14 . - (Routledge International Handbooks)

Ströbel, Tim; Maier, Christopher; Woratschek, Herbert
How to reduce turnover intention in team sports? : Effect of organizational support on turnover intention of professional team sports athletes
In: Sport, Business and Management Bd. 8 (2018) Heft 2. - S. 98-117
doi:10.1108/SBM-05-2017-0032 ...

Ströbel, Tim; Moesch, Christian; Buser, Sarina
Inszenierung von Erlebnissen im touristischen Wettbewerb : Eine Fallstudie am Beispiel des Eiger Ultra Trails
In: Nowak, Gerhard(Hrsg.): (Regional-)Entwicklung des Sports - Schorndorf: Hofmann, 2018. - S. 193-206

Ströbel, Tim; Hüttermann, Marcel; Hannich, Frank; Nagel, Siegfried
Die Inszenierung von Markenerlebnissen im Sport : Eine Fallstudienanalyse der Vereinsmarke FC St. Pauli
In: Marketing Review St. Gallen Bd. 35 (2018) Heft 5. - S. 82-89

Moesch, Christian; Ströbel, Tim; Preite, Marco
Tu Gutes und sprich darüber : Beurteilung von CSR-Aktivitäten professioneller Fussballclubs in der Swiss Football League
In: Transfer, Werbeforschung & Praxis Bd. 64 (2018) Heft 2. - S. 54-63

Lang, G.; Ströbel, Tim; Nagel, Siegfried
Vom Sportverein zur Aktiengesellschaft : Ist die Rechtsform massgeblich für professionalisiertes Management?
2018
10. Jahrestagung der sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz (SGS), Magglingen

2017

Lang, G.; Ströbel, Tim; Nagel, Siegfried
From sport club to stock company : Does legal form matter for professionalised management in sport?
2017
25th European Association for Sport Management Conference (EASM), Bern, Switzerland

Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert; Winterstein, Tom
Have You Thought About The Club's Image? : The Role Of Sport Club Image For Sponsoring Goals
2017
European Association for Sport Management Conference(EASM), Bern, Switzerland

Kaiser, Mario; Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert
How to Avoid Fan Protests Against Ticket Prices : an Empirical Analysis in German Basketball
2017
2nd World Association for Sport Management Conference (WASM), Kaunas, Lithuania

The 25th EASM Conference, 5–8 September 2017, Bern and Magglingen, Switzerland : Challenges and Developments of Sport Organisations ; Book of Abstracts
Hrsg.: Ströbel, Tim; Breitbarth, Tim; Kempf, Hippolyt; Germelmann, Claas Christian; Nagel, Siegfried
Bern : University of Bern, 2017
doi:10.7892/boris.105238 ...

Woratschek, Herbert; Durchholz, Christian; Maier, Christopher; Ströbel, Tim
Innovations in Sport Management : The Role of Motivations and Value Co-Creation at Public Viewing Events
In: Event Management Bd. 21 (2017) Heft 1. - S. 1-12

Ströbel, Tim; Moesch, C.; Buser, S.
Inszenierung von Erlebnissen im touristischen Wettbewerb : Eine Fallstudie am Beispiel des Eiger Ultra Trails
2017
21. Jahrestagung des Arbeitskreises Sportökonomie e.V., Düsseldorf

Ströbel, Tim
Riedmann-Streitz, Christine: Gibt es noch Marken in der Zukunft? : Hybrid Brands - Eine Zukunftsvision für starke Marken. 2017
Transfer, Werbeforschung & Praxis
2017

2016

Kaiser, Mario; Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert
Preference Analysis and Willingness-to-Pay for Sport Tickets : a Choice-Based Conjoint Analysis in German Basketball
2016
24th Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Warsaw, Polen

Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert; Maier, Christopher
The Development of a Value-Based Performance Measurement System for Sport Leagues : the Case of a German Junior Sport League
2016
24th Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Warsaw, Polen

Maier, Christopher; Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim; Popp, Bastian
Is it really all about money? : A study on incentives in elite team sports
In: European Sport Management Quarterly Bd. 16 (2016) Heft 5. - S. 592-612
doi:10.1080/16184742.2016.1188841 ...

2015

Maier, Christopher; Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim
Antecedents of Performance : the Role of Incentives and Job Satisfaction in Professional Team Sports
2015
23rd European Association of Sport Management Conference, Dublin, Ireland

Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert; O'Reilly, Norm; Durchholz, Christian
Fan Identification and Fan Loyalty: The Role of Merchandising Consumption Behaviour – A Comparative Analysis of Basketball Fans in the United States of America and Germany
2015
23rd European Association of Sport Management Conference, Dublin, Ireland

O'Reilly, Norm; Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert; Nadeau, John
Investigating the Importance of Place Image Dimensions on Travel Intentions in the Context of the Olympic Games
2015
23rd Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Dublin, Ireland

Ströbel, Tim; Pfahl, Michael; O'Reilly, Norm; Ridpath, David Bradley; Woratschek, Herbert
International Co-Branding as Strategic Advantage of Sport Business Programs : A Case Study of Ohio University and University of Bayreuth
2015
5th Conference of the Alliance for Sport Business (ASB), Ohio, USA

Woratschek, Herbert; Horbel, Chris; Popp, Bastian; Ströbel, Tim
Service-Quality-Value-Framework : Eine Integration von zentralen Forschungsansätzen im Dienstleistungsmanagement
Bartsch, Silke ; Blümelhuber, Christian (Hrsg.): Always Ahead im Marketing : Offensiv, digital, strategisch - Wiesbaden: Springer, 2015. - S. 99-116
doi:10.1007/978-3-658-09030-2 ...

2014

Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim; Maier, Christopher; Durchholz, Christian
Wertschöpfungsorientiertes Qualitätsmanagement einer Sportliga
Lames, Martin ; Kolbinger, O. ; Siegle, M. ; Link, D. (Hrsg.): Fußball in Forschung und Lehre - Hamburg: Feldhaus, 2014. - S. 212-218 . - (Schriften der Deutschen Vereinigung für Sportwissenschaft; 240)
http://www.dlm.uni-bayreuth.de/de/Downloads_Publik ...

Maier, Christopher; Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim
Monetary incentives : explaining the motivational effects of individual bonuses and team bonuses on professional team sport athletes
- Bayreuth, 2014
22nd Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Coventry, UK

Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim; Maier, Christopher
Value-based quality controlling of a sport league
- Bayreuth, 2014
22nd Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Coventry, UK

Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim
Eignung von Markenbewertungsansätzen im Sport
Preuß, Holger ; Huber, Frank ; Schunk, Holger ; Könecke, Thomas (Hrsg.): Marken und Sport : Aktuelle Aspekte der Markenführung im Sport und mit Sport - Wiesbaden: Springer Gabler, 2014. - S. 433-446
doi:10.1007/978-3-8349-3695-0_21 ...

Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim; Maier, Christopher
Qualitätsmanagement einer Sportliga - Messung der Qualität am Beispiel der B-Juniorinnen-Bundesliga
2014
18. Jahrestagung des Arbeitskreis Sportökonomie, Bayreuth

Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim; Durchholz, Christian
Sportsponsoring und Co-Branding - innovative Markenstrategien zur Bildung von Allianzen
Preuß, Holger ; Huber, Frank ; Schunk, Holger ; Könecke, Thomas (Hrsg.): Marken und Sport : Aktuelle Aspekte der Markenführung im Sport und mit Sport - Wiesbaden: Springer Gabler, 2014. - S. 107-123
doi:10.1007/978-3-8349-3695-0_6 ...

Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim
Are public viewing events value networks?
2014
Guest Lecture at Ohio University, Center for Sports Administration, Athens, USA

Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim; Durchholz, Christian
Merchandising im Sport
2014
AG-Sitzung der Beko Basketball Bundesliga (Beko BBL), Bonn, Deutschland

2013

Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim; Maier, Christopher
Qualitätsmanagement einer Sportliga
2013
24. Jahrestagung der dvs-Kommission Fußball, Weiler/Allgäu, Deutschland

Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim; Durchholz, Christian
Merchandising: Boost for Fan Identification and Fan Loyalty? - An Empirical Analysis of Professional Basketball Clubs in Germany
2013
21st Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Istanbul, Turkey

Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert
Bewertung von Sportmarken - Eine empirische Analyse des Zusammenhangs von Markenstärke und Markenwert
2013
17. Jahrestagung des Arbeitskreises Sportökonomie, München

Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert
Brand Equity Models in the Spotlight of Sportbusiness
Södermann, Sten ; Dolles, H. (Hrsg.): Handbook of Research on Sport and Business - Cheltenham: Edward Elgar, 2013

2012

Ströbel, Tim
Sport Brand Equity : Current Status Quo and Future Relevance
2012
Guest Lecture at the Sport Business School Finland, Vierumäki, Finland

Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert; Germelmann, Claas Christian; Geserer, Jan
Academic Sport Management Programmes as Brands?! - An Empirical Analysis of the "Sport, Business & Law" Programme at the University of Bayreuth
2012
20th Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Aalborg, Denmark

Ströbel, Tim
Die Einflussfaktoren der Markenbewertung im Sport - Eine empirische Analyse der Zusammenhänge bei Klubmarken
Wiesbaden : Gabler, 2012. - XX, 210 S. . - (Marken- und Produktmanagement)
doi:10.1007/978-3-8349-3581-6 ...

2011

Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert
Evaluation of Sport Brands - An Empirical Analysis of the Interplay between Brand Strength and Brand Equity
2011
19th Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Madrid, Spain

2010

Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim
Markenbewertung im Sport
2010
7. Deutscher Sportökonomie-Kongress, Köln, Deutschland

Preuß, Holger; Ströbel, Tim
Innovative Place Branding during Olympic Games - Case Studies from Turin 2006, Beijing 2008 and Vancouver 2010
2010
18th Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Prag, Czech Republic

Ströbel, Tim
Markenmanagement im Sport : Zusammenhang zwischen Markenwert und Markenstärke
2010
Gastvorlesung an der Universität Mainz, Mainz, Germany

Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim; Durchholz, Christian
Co-branding - Ein neuer Weg zur Erfüllung zusätzlicher Motivationen von Sportkonsumenten
2010
14. Jahrestagung des Arbeitskreis Sportökonomie, Saarbrücken

Ströbel, Tim
Measuring brand equity and brand strength : an innovative approach in sport management
2010
3. Nachwuchsworkshop des Arbeitskreises Sportökonomie, Saarbrücken, Deutschland

Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim; Durchholz, Christian
Das 3-Säulen-Konzept der Bayreuther Sportökonomie
In: Spektrum : Sonderheft 25 Jahre Sportökonomie Bd. 2010 (2010) . - S. 3-5

2009

Ströbel, Tim; Woratschek, Herbert
Sport Brand Equity - Witchcraft or Sound Practices?
2009
17th Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Amsterdam, The Netherlands

Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim
Sport Marketing News Around the World: Germany
In: Sport Marketing Quarterly Bd. 18 (2009) Heft 2. - S. 118-119
http://web.a.ebscohost.com/ehost/detail/detail?vid ...

2008

Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim
Brand equity models in sports : rainsing the bar for an adequate methodological approach
2008
14th Conference of the Sport Management Association of Australia and New Zealand (SMANZ), Perth, Australia

Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim; Kunz, Reinhard
Co-branding in the spotlight of sport and media : a case study analysis of Schalke 04 TV
2008
16th Conference of the Eurpean Association for Sport Management (EASM), Heidelberg, Germany

Woratschek, Herbert; Durchholz, Christian; Ströbel, Tim; Schafmeister, Guido
Current situation of the academic German sport management education and the future concept of Bayreuth's master of science in sport, business & law
2008
16th Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Heidelberg, Germany

Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim; Kunz, Reinhard
Co-branding in the Spotlight of Sport and Media
2008
Challenges Facing Football in the 21st Century, Bern, Switzerland

Woratschek, Herbert; Kunz, Reinhard; Ströbel, Tim
Co-Branding zwischen Sport und Medien - Eine Analyse des Fallbeispiels Schalke 04 TV
Bruhn, Manfred ; Stauss, Bernd (Hrsg.): Dienstleistungsmarken : Forum Dienstleistungsmanagement - Wiesbaden: Gabler, 2008. - S. 139-161 . - (Wissenschaft & Praxis)
doi:10.1007/978-3-8349-9663-3_7 ...

Woratschek, Herbert; Kunz, Reinhard; Ströbel, Tim
Sportmedien Marketing - Rahmenbedingungen und Geschäftsmodelle für Fernsehen und Internet TV
Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian (Hrsg.): Medien im Marketing - Optionen der Unternehmenskommunikation - Wiesbaden: Gabler, 2008. - S. 529-547
http://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2F978 ...

2007

Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim
Brand creation of professional sport organisations : the truth about the implementation of brand strategies from a managerial perspective
2007
13th Conference of the Sport Management Association of Australia and New Zealand (SMANZ), Auckland, New Zealand

Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim
An analysis of brand creation of sport organisations
2007
15th Conference of the European Association for Sport Management (EASM), Torino, Italy

Woratschek, Herbert; Kunz, Reinhard; Ströbel, Tim
A Brand Alliance in the Spotlight of Sport and the New Media - Where's the beef?
In: Sport Marketing Europe (2007) Heft 3. - S. 26-31
http://www.dlm.uni-bayreuth.de/de/Downloads_Publik ...

Woratschek, Herbert; Schafmeister, Guido; Ströbel, Tim
Sind neue Perspektiven zur Modellierung der Wertschöpfung in Sportorganisationen notwendig?
Klein, Marie-Luise ; Kurscheidt, M. (Hrsg.): Neue Perspektiven ökonomischer Sportforschung - Schorndorf: Hofmann, 2007. - S. 99-116 . - (Sportökonomie; 9)
http://www.dlm.uni-bayreuth.de/de/Downloads_Publik ...

2006

Schafmeister, Guido; Woratschek, Herbert; Ströbel, Tim
Are new perspectives for modelling value creation processes in sport organisations necessary?
2006
8th Conference of International Association of Sport Economics (IASE), Bochum, Germany

Woratschek, Herbert; Schafmeister, Guido; Ströbel, Tim
A new paradigm for sport management in the German Football Market
Desbordes, Michel (Hrsg.): Marketing and Football: An international perspective - Amsterdam: Elsevier, 2006. - S. 163-185
http://www.dlm.uni-bayreuth.de/de/Downloads_Publik ...

Stroebel2

Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Professur für Marketing & Sportmanagement


Prof. Dr. Tim Ströbel
Inhaber der Professur

E-Mail: tim.stroebel@uni-bayreuth.de
Telefon: +49 (0)921 55-5808
Fax: +49 (0)921 55-3496
Gebäude: Sport Raum 1.35
Sprechstunde: Mittwoch  von 10.00-12.00 Uhr und nach Vereinbarung

Verantwortlich für die Redaktion: Carmen Back

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