Druckansicht der Internetadresse:

Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät

Marketing & Sportmanagement – Professor Dr. Tim Ströbel

Seite drucken

Publikationen

2022

Pascal Stegmann, Norm O'Reilly, Tim Ströbel: The Impact of Actor Embeddedness on Digital Engagement Platforms in Sport Marketing : An Experimental Study on Actor Engagement Behavior. - (Vortrag), Veranstaltung: 37th North American Society for Sport Management (NASSM) Anual Conference, 01.-05.06.2022, Atlanta, GA, USA.

Lars Griebel, Tim Ströbel: How do Brands evolve? An Exploration of Brand Co-Creation Performances. - (Vortrag), Veranstaltung: 51th European Marketing Association Conference (EMAC), 25.-27.05.2022, Budapest, Hungary.

Christian Moesch, Samuel Christen, Tim Ströbel: It's getting tight in the Alps : Challenges and implications of the e-mountain bike boom for sustainable tourism management. In: International Journal of Sport Management and Marketing, 22, 1/2 (2022). - S. 73-95.

2021

Matthias Anderski, Lars Griebel, Pascal Stegmann, Tim Ströbel: The Role of Digital Engagement Platforms for Athlete Branding. In: Book of Abstracts : FISU World Conference ; 30th Winter Universiade Lucerne 2021 Switzerland. - Lucerne : 2021. - S. 9-10.

Cem Tinaz, Tim Ströbel: Examining Outcomes of Turkish Biddings for the UEFA EURO on National Football Development. - (Vortrag), Veranstaltung: International Conference on Events (ICE), 16.-18.11.2021, Cape Town, RSA.

Pascal Stegmann, Siegfried Nagel, Tim Ströbel: The digital transformation of value co-creation : a scoping review towards an agenda for sport marketing research. In: European Sport Management Quarterly, 21 (2021). - .
doi:10.1080/16184742.2021.1976241

Tim Ströbel, Maximilian Stieler, Pascal Stegmann: Guest Editorial: Digital transformation in sport : the disruptive potential of digitalization for sport management research. In: Sport, Business and Management, 11, 1 (2021). - S. 1-9.
doi:10.1108/SBM-03-2021-124

Tim Ströbel: Digitalisierung im Sport. In: Spektrum, 17, 2 (2021). - S. 62-65.

Digital transformation in sport : The disruptive potential of digitalization for sport management research. - Tim Ströbel, Maximilian Stieler, Pascal Stegmann (Hrsg.). - Sport, Business and Management, 11 (2021), 1

Matthias Anderski, Lars Griebel, Tim Ströbel: Crises encourage innovations : The 28th European Sport Management Virtual Conference during the COVID-19 pandemic. In: Sport und Gesellschaft, 18, 1 (2021). - S. 113-117.
doi:10.1515/sug-2021-0009

Markus Buser, Herbert Woratschek, Tim Ströbel: Sportssponsorering som platform for engagement = Sport Sponsoring as Platform for Engagement. In: K. Cortsen, M. Hehr, R. Nielsen (Hrsg.): Sportsmanagement. - Copenhagen : Reitzels Publishers, 2021. - S. 78-84.

Bradley David Ridpath, Tim Ströbel: Sportmanagement im internationalen Hochschulmarketing. In: Spektrum, 17, 2 (2021). - S. 78-81.

Lars Griebel, Tim Ströbel, Matthias Anderski: Rethinking Brand Management within Sports : Advancing to a Multi-Actor Perspective. In: Guillaume Bodet, Jacqueline Mueller (Hrsg.): 29th European Association for Sport Management Conference (EASM) : Book of abstracts. - s.l. : 2021. - S. 102.

Tim Ströbel, Claas Christian Germelmann: Markenführung und Konsumentenverhalten im Sport. In: Spektrum, 17, 2 (2021). - S. 20-23.

Jan Schönberner, Herbert Woratschek, Tim Ströbel: Malaetninger for sportssponsorater og deres indflydelse pa sponsorrelaterede beslutninger = Sports Sponsorship Objectives and their Influence on Sponsorship Decisions. In: K. Cortsen, M. Hehr, R. Nielsen (Hrsg.): Sportsmanagement. - Copenhagen : Reizels Publishers, 2021. - S. 84-91.

Matthias Anderski, Lars Griebel, Pascal Stegmann, Tim Ströbel: Empowerment of Human Brands : Brand Meaning Co-Creation on Digital Engagement Platforms. In: Guillaume Bodet, Jacqueline Mueller (Hrsg.): 29th European Association for Sport Management Conference (EASM) : Book of abstracts. - s.l. : 2021. - S. 99.

Markus Kurscheidt, Susanne Tittlbach, Tim Ströbel: E-Sport - Chance oder Bedrohung für das etablierte Sportsystem?. In: Spektrum, 17, 2 (2021). - S. 66-69.

2020

Pascal Stegmann, Siegfried Nagel, Markus Buser, Jan Schönberner, Tim Ströbel, Herbert Woratschek: Co-creation of value in digital interactions : A netnographic analysis of a sport clubs' social network platforms. - (Vortrag), Veranstaltung: 28th European Association for Sport Management Conference (EASM), 17.-25.09.2020, Online Conference.

Herbert Woratschek, Chris Horbel, Bastian Popp, Tim Ströbel: Service Quality-Value Framework. In: SMAB Relevant Management Insights, 1, 11 (2020). - S. 1-5.

Herbert Woratschek, Mario Kaiser, Christian Durchholz, Tim Ströbel: Preisaufschläge für die sportliche Relevanz. In: German Journal of Exercise and Sport Research, 50, 3 (2020). - S. 406-416.
doi:10.1007/s12662-020-00661-y

Pascal Stegmann, Yannick Scheitlin, Tim Ströbel: Interaktionspotenziale im Rahmen der Marketingkommunikation auf sozialen Netzwerkplattformen am Beispiel eines Schweizer Fußballklubs. In: transfer : Zeitschrift für Kommunikation und Markenmanagement, 66, 01 (2020). - S. 12-19.

Lars Griebel, Tim Ströbel, Herbert Woratschek: Integrative Branding - Brand Management in The Light of Value Co-Creation. In: SMAB Relevant Management Insights, 1, 22 (2020). - S. 1-5.

Christian Moesch, Tim Marklowski, Tim Ströbel: Funktionalität oder Nachhaltigkeit? : Eine Bestandsaufnahme im Schweizer Bergsportmarkt. In: Marketing Review St. Gallen, 37, 4 (2020). - S. 72-78.

Tim Ströbel, Claas Christian Germelmann: Exploring new routes within brand research in sport management : directions and methodological approaches. In: European Sport Management Quarterly, 20, 1 (2020). - S. 1-9.
doi:10.1080/16184742.2019.1706603

Exploring new routes within brand research in sport management. - Tim Ströbel, Claas Christian Germelmann (Hrsg.). - European Sport Management Quarterly, (2020),

Tim Ströbel, Christian Durchholz, Christopher Maier: Die Dienstleistungsbranche im Wandel : Netzwerkorientierung und Digitalisierung in ausgewählten Dienstleistungsbranchen. In: Stefan Roth, Chris Horbel, Bastian Popp (Hrsg.): Perspektiven des Dienstleistungsmanagements : Aus Sicht von Forschung und Praxis. - Wiesbaden : Springer Gabler, 2020. - S. 17-31.
doi:10.1007/978-3-658-28672-9_2

Tim Ströbel, Bradley David Ridpath, Herbert Woratschek, Norm O'Reilly, Markus Buser, Michael Pfahl: Co-Branding Through an International Double Degree Program : A Single Case Study in Sport Management Education. In: Sport Management Education Journal, 14, 2 (2020). - S. 119-128.
doi:10.1123/smej.2019-0047

Tim Ströbel, Johannes Doenicke: Brand management : Traditional brand concepts and brand value creation. In: SMAB Relevant Management Insights, 1, 13 (2020). - S. 1-4.

2019

Pascal Stegmann, Tim Ströbel, Siegfried Nagel: Digital transformation of value creation on sport platforms : A case study analysis. In: Tim Breitbarth, Guillaume Bodet, Álvaro Fernández Luna, Pablo Burillo Naranjo, Gerardo Bielons (Hrsg.): Connecting sport practice & science : Book of Abstracts. - Sevilla : Universidad Pablo Olavide, 2019. - S. 352-354.

2018

Tim Ströbel, Claas Christian Germelmann: Exploring new routes within brand research in sport management. - (Vortrag), Veranstaltung: 26th European Association for Sport Management Conference (EASM), 05.-09.09.2018, Malmö, Sweden.

Verantwortlich für die Redaktion: Carmen Back

Facebook Twitter Youtube-Kanal Instagram Blog UBT-A Kontakt